onsdag 30 mars 2011

What tha smurf!


Nu släpps ju snart smurfarna som spelfilm..alltså med riktiga människor och data animerade smurfar.
Men min fråga är varför smurfarna verkar lite små snuskiga och incestuösa.
De bor i en by, det finns en brud och en gammal smurf.
vart kommer smurfarna ifrån?
Är alla syskon?
För dom måste ju komma någonstans ifrån.
Är den gammelsmurfen kanske pappan...men var är morsan?
Ligger han med smurfan som förder fram fler...eller är det ungefär en kaninfarm där människorna stuckit, de bara ligger med alla...men det är ju som sagt bara en tjej.
De kan ju åxå vara som maskar, tvåkönade.
Varför vill gargamel döda smurfarna så gärna?
Vet han kanske nått som vi inte vet?

Frågorna är många å jag hoppas vi får svar på dom i filmen.
Sen har ju smurfarna en ovana att säga smurf om allt.

- Såg du mig igår, jag var så smurfit smurfad.
- Nä jag va hemma och smurfade.
- Get the smurf out of here!
- smurfan gav mig ett smurfjobb
- Smurf va smurfit tog ni smurf och smurfade varan sen?

Det som hände här var att den ena smurfen var skitmätt på bär och den andra hade smurfan på besök som frågade om han kunde hjälpa till att hänga upp hennes kläder och den andra frågar om dom åt mat tillsammans och sedan dansade.
ja ni ser...att dom inte själv blir förvirrade.

Något jag däremot tar med mig från smurfarna är den onda smurfens svärord.
GNAP!
Det är så konstigt att man bara vill säga det.
Ta med dig det du med så har du nått att säga till dina vänner.

GNAP OUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar