söndag 20 mars 2011

Allt upprepar sig och så ser jag på allt upprepar sig...


Upprepning.
Varför?
Allt upprepar sig, allt som går upp kommer ner.
Jag kom på att jag skrev i en annan blogg för ett tag sen och kollade in den.
Det var lite läskigt nästan, jag såg en kille jag kände en gång.
Han var ganska lik mig i men ändå var han annars.
Jag tog bort den, allt jag skrev försvann, alla memorerade minnen, borta.
Jag ångrade mig lite men samtidigt kändes det bra att slippa ha den där.
Nu sitter jag här igen och bloggar, kommer jag kanske komma tillbaka till den här om några år och känna likadant?
Upprepning.
Allt upprepar sig, naturen, människan, universum.
Varför?
För utveckling kanske, vi tar oss ur ett hjul och kommer då till nästa.
Finns det ett stop?
Det vet inte jag och det tror jag nog ingen har svar på heller.
Fenixfågeln är väll en ganska fin symbol för det hela, den dör, brinner upp och ur askan återuppstår en ny fast med samma visdom som han hade innan.
Jag tror vår planet är på väg till askan eller förändringen.
Det är dags att byta hjul helt enkelt.
För mig kvittar det nästa hur det slutar, jag tror ändå att jag återkommer igen till en medveten kropp i en annan tidzon.
Minnena och ögonblicken återvänder till massan och flyter ut så medvetandet ökar.
Är domedagen här eller är det kanske apokalyps i sin sanna mening, uppvaknandet.
Det får vi se, men jag tror att allt kommer att bli bra i slutändan.
Gjorde en liten spellista i ämnet domedag/filosofi/revolution
Som vanligt är det hiphop, och jag valde att kalla den slutspelsskägg
för det står för många av sakerna, det är förändring, det har med slutet av en era att göra, kommer man vinna eller falla.
This is the end game of an era.

PEACE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar