måndag 7 mars 2011

Placebola



Du är fan bäst i världen!... Hoppas det får lite placebo effekt på dig bara, snälla tro på mig för då mår du bättre...och det är faktiskt sant.
Jag skrev för några inlägg sen att alla människor är "gud", du är, jag är, han är, hon är gud...även "det" är nog gud med, om denne inte har skaffat eller tagit bort sitt kön.
Vi skapar våran egen framtid och mår vi piss får vi skylla oss själva..fast förstår om man känner sig nere för att andra mobbar en eller folk förstör ens psyke, för då förlorar man ju tron på sig själv och den måste man ju ha för att man ska må bra.
Jag kan bara tillägga att jag inte har så hög tro på mig själv som jag borde ha, men jag försöker i alla fall.
Så tro att det du äter gör dig glad så blir du gladare, du får ju inte bara inbilla dig utan du måste övertyga dig...vilket inte är så enkelt när du vet att det är påhittat. Därför funkar det bättre om en läkare säger det.
Därför har jag också varit lite sur att forskare håller på att avslöja en massa kurer som fejk och att de inte funkar, för det funkade ju ända tills folk inte längre trodde på dem.
Hörde en historia om en snubbe som hade cancer, han vill prova en medicin som läkaren visste var bevisad som fejk, men läkaren gav honom medicinen för att han vill inte att killen skulle förlora hoppet även fast han med stor säkerhet skulle dö snart.
En månad senare så kommer killen tillbaka för uppföljning och till sin förvåning upptäcker läkaren att hans cancer nästan är borta och säger till killen:

- det här är ju omöjligt!
- vadå?
- Din cancer är nästan borta!

Killen blir glad
- Så medicinen funkade alltså?
- Nä det är det som är grejen, medicinen fungerade aldrig, du blev frisk själv.

Killen blir osäker men går därifrån glatt och slutar också med medicinen.
nästa månad kommer han inte tillbaka...för att han dog...det här slutade ju glatt.
I alla fall, det jag ville komma fram till är att vi som människor kanske skulle behöva bli mer lättlurade..nää...men kanske bli uppfostrade så att vi tror att vi blir av med alla våra sjukdomar om man trycker sig i naveln som då är kroppen restart-knapp....tänk på det i alla fall




Ps. Det finns inget som heter placebola, men det finns en låt som heter så med Leo och Seron...gammal svensk hiphop för er som inte har en aning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar