torsdag 10 mars 2011

När lathet går ut över barnen



När jag var liten så älskade jag He-man och tycker fortfarande att det är coolt på ett häftigt retro vis.
Men som vuxen så spricker den där bubblan som man satt i som barn och bara såg allt som va bra.
Det har hänt med ganska många med filmer jag velat se om när jag blivit äldre.

Tips! Låt filmerna vara å njut av minnet istället, för filmer blir aldrig lika bra som dom var den gången du festade till med chips och dipp å familjen hade hyrt en videobox.

Nu till min poäng om lathet, fatta hur jävla lata dom som kom på He-man va.
Bara han som kom på namnen till karaktärerna måste ju bara dragit hem för helgen och veckan där på, när det va dags att pressentera namnet på figurerna lät det ungefär så här:
(P1 = chefen, P2 = han som glömt skriva namn)

P1: Okey P2, berätta nu om namnen du har jobbat på hela veckan, jag är verkligen skitspännd.

P2: Ehhh, ja, jo...ska vi ta det nu eller?

P1: Absolut! vi måste göra det i dag....(plockar upp en bild) OK, vad heter han? det är ju det viktigaste namnet egentligen, det är ju huvudpersonen.

P2:ehhh, you wanna know his name?...ehh, hes...name...is..heeee maaan...He-man.

P1: Okeey. Han-man alltså?..Lite tråkigt men jaja..det här förtrollade slottet då, en dödskalle i sten lixom.

P2: ehh, sten..nä...gråskalle..greyskull

P1: dom här ondingarna då?

P2: den där som ser ut som ett skelett heter...skeletor och den lurviga heter...beast man osv.

Det måste ju typ ha varit så, alla namn i hela serien är ju precis som de ser ut...here we got a man at arms, lets name him Man-at-arms...LAZE FUCKS!

å han har många ansikten, lets call him Man-e-faces...COME ON!

visst om det bara är ungar som ser på tecknat, men Dolph Lundgren spelar ju faktiskt He-man i spelfilmen å där blir det ju lixom mer verkligt...men alla har fortfarande samma löjliga namn!
De är som att de som bodde på Eternia (he-mans hemplanet) var lite lätt utvecklingsstörda...Vad heter du? jag är kille och stark så jag heter He-man, du då? jag har bytt kön, så jag heter she-man.
Sen har ju He-man sin Catch phrase också som osar av dålig fantasi.
By the power of greyskull! I GOT THE POWER!

Krillout!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar