lördag 2 april 2011

What is love!?


Kärlek, det mest komplicerade vi människor känner...eller?
är hat lika komplicerat?
Jag tror inte det, det är lättare att sluta hata än att sluta älska.
Om vi skulle bygga en robot så är det två saker den inte skulle kunna göra.
Älska och tro på religion...möjligtvis hata, då blir det tre.
Kanske för att de sakerna är ologiska, men ändå så otroligt mänskliga.
Vi behöver ju kärlek för att överleva, åtminstone beröring och påhittad kärlek, men ändå så blir vi förälskade, varför?
Det är något mer som vi behöver?
Det här med tro är ju också en mänsklig sak, vi vill så gärna tro på saker, jag är lika dan.
Men en robot tänker ju alltid helt logiskt och därför kan man nog inte trycka in spirituella aspekter i det hela...om det inte blev en vetenskap förstås.
Hat kanske också är mänskligt, vet inte om jag hört om något djur som hämnas...men det är kanske för att de accepterar livets gång medan vi människor har väldigt svårt att acceptera det, vi vill leva för alltid och alltid vara speciella.
Men det är häftigt att vi är så.
Andra som tänker på kärlek är ju musiker, jag har samlat ihop en spellista i spotify, som vanligt är det hiphop som gäller. Den sista på listan kan jag faktiskt få en tår i ögat av, sorglig och vacker.
här är listan

keep on lovin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar