onsdag 27 april 2011

Glitch


Jag ska berätta en konstig upplevelse som jag hade när jag var runt 13-14 år tror jag.
Jag var ute i en stuga och sköt omkring en pil med en pilbåge, plötsligt träffade jag något på marken, det var lixom något hårt, pilen fastnade inte. Jag frågade en medlem till familjen som ägde stugan va det var, han sa att det var ett kylskåp som var nergrävt, jag såg att det var en fläck av militärgrönt på marken och tänkte ok men frågade ändå varför, han mumlade något och gick iväg. jahapp tänkte jag.

Efter en halvtimme ungefär så tänkte jag efter på händelsen och tycket det va konstig, va fan ska man begrava ett kylskåp under marken för? så jag började leta efter stället igen, letade typ en halvtimme på en inte allt för stor gräsmatta. Min pappa frågade vad jag gjorde, jag sa att jag letar ett nergrävt kylskåp, han tittade på mig som att jag var konstig och sa, varför tror du att det finns ett sånt? jag sa att Niklas (som han hette) hade sagt det, han hade åkt hem så jag fick aldrig svar på om det var ett kylskåp nergrävt där och jag tror inte att det var det heller för då borde jag hittat det och Nicklas mamma visste inte heller om nått kylskåp.
Jag har tänkt på den här upplevelsen några gånger för att den var så udda.
som att det var någon slags bugg i verkligheten.
Om jag nu aldrig pratade med Nicklas och kylskåpet aldrig var där, vad hände när allt detta som jag trodde var helt verkligt aldrig hände, låg jag å tittade upp i himmelen och vaknade till utan att märka att jag somnade, för jag vet att jag sköt en pil med pilbåge eftersom jag bar den nästan hela tiden.
Det är ju mycket möjligt att min hjärna spelade mig ett spratt men man kan ju tycka att någon borde ha sett mig gå omkring och yra.

Har du upplevt något liknande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar