tisdag 12 april 2011

America! Fuck yeah!


Jag som är lite nördig och gillar serier och filmer baserade på serier måste väll säga att den nya Captain America filmen verkar...lite lame.
Men kan då säga att den gamla Captain America filmen från 1990 är megalame.
Kolla bara på bilden, örat sitter utanpå dräkten och har korvat ihop sig.
Hade dom inte ens budget över till en sax så hans riktiga öra kunde sticka ut!
Sen ser ju skölden ut att vara i hårdplast, funkar säkert skitbra i krig.
I den nya filmen så verkar det bli lame på grund av trailern, kolla på den å se hur huvudpersonen ser ut i början, haha.



De skulle fan kunnat skita i att gör honom till herr Amerika och ge honom hyperdamp istället....Boyman! Just give him some sugar and no one can stop him!
Där har vi en film jag skulle titta på.
Sen kan man ju tänka hur det skulle se ut om det fans en svensk version.
Kapten sverige!
Kapten fungerar ju inte lika bra på svenska. För tankarna till kapten Hadok och hans superkraft var att vara lagom alkis och hitta på egna svärord..satans babian akter och 1000 gruvarbetares matlådor!
Kapten sverige!...en alldeles för lagom man med lagom superkrafter, han kan flyga!...några meter i taget...och läsa tidningen före alla andra...om han orkar.
Hans verktyg för att besegra onskan är att inte prata om den alls och låtsas som inget.

1 kommentar:

  1. Jag skrattar så jag gråter. Det är som att man får sin superkraft efter sitt efternamn. Eftersom jag heter Strömberg så är min kraft att jag flyta med i strömmar som flyter ner för berg. Jag bara flyter med, men jag gör det riktigt bra.

    SvaraRadera