fredag 24 februari 2012

Ancient Aliens

Jag håller på att läsa en intressant bok som heter Fingerprints of the gods av Graham Hancock.
Har fått en hel del ämnen jag skulle vilja skriva om.
Första kapitlet handlar om kartor som inte passar in, väldigt gamla kartor som visar Antarktis utan is.
Sen andar det om olika legender hos olika folk vilket jag tycker är väldigt intressant.
Alla gamla legender verkar ha en jesusfigur som reser runt, lär ut viktiga saker, helar de sjuka för att sedan försvinna, men med ett löfte om att återvända.
Det verkar också som att denne återvänder efter en stor naturkatastrof.
En annan gemensam sak för många gamla historier.
Många av dem berättar om en stor våg som rensar jorden på nästan allt liv, det är inte bara i bibeln utan det är nog rättare sagt så att bibeln fått sin historia från de mycket äldre berättelserna.

Maya talar om att jorden gått under 4 gånger tidigare, den senaste av is.
Vad kommer hända nu 2012 12 21?
De vet vi inte.
Jag tror att något kommer att hända, men det behöver inte vara en katastrof.
Men jag tror att vi om några år kommer att kolla tillbaka på 2012-2013 och säga att det var här
som det hände.
Min största förhoppning är att "gudarna" återvänder, det skriver ju maya om.
Skulle ju vara ascoolt att få se den dagen då verklig kontakt sker.
Att skepp börjar synas runt hela världen och att vi äntligen får veta att vi inte är ensamma.
Fast det är väll ganska självklart att vi inte är ensamma om vi kollar på hur
extremt otroligt jävla stort universum är.
Fast de ska ju hitta hit också.
Men om vi lyssnar till de gamla historierna så har de redan varit här ett antal gånger.
Frågan är väl hur mycket sanning som ligger bakom.

Jag avslutar detta med det senaste avsnittet av Ancient Aliens som denna gång handlar om
2012.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar