söndag 11 mars 2012

Alien Söndag




History channel 2 verkar vara kanalen där det är mindre historia och mer alien-program...
kul för mig i alla fall.
Men många klagar, vilket man kan förstå.
Vissa orkar inte med att hantera såna här ämnen och vill såklart påstå att allt bara är goja.
Om du bara kollar på Ancient Aliens serien så kan jag förstå att man tror att allt är goja,
eftersom de inte går in på allt och spekulerar väldigt mycket, särskilt den senaste tiden.
Som det sista(vad jag har fattat)avsnittet av AA serien där det handlar om NASA...vilket inte är så mycket ancient..men visst.
Det handlar om möjliga ruiner på andra planeter...men det blir mer om historian bakom NASA och mindre om konstiga saker som dykt upp på bilder osv.
Jag är ju för att det inte behöver vara aliens, det är väldigt mycket om vårt förflutna vi inte vet om...
även vår framtid.
Något jag tänkte för några år sedan skulle jag vilja se på film.
Människan om några hundra år är fortfarande nyfikna hur allt byggdes,
vi har kommit på hur man reser bakåt i tiden,
vi hamnar i civilisationens vagga för att observera men blir upptäckta och dyrkade som gudar för våran teknik och vips så råkar vi putta dom åt rätt håll och hjälper dom bygga pyramiderna eller nått i den stilen. Skulle det inte vara coolt om det var vi hela tiden?
Men självklart så tror jag ju inte att vi är ensamma i universum, det är omöjligt.
Sen krävs det ju bara att någon civilisation är några tusen år äldre, vilket är ganska kort tid i universum.
Vi är ju på väg längre ut i rymden nu och har kommit på en hel del smarta lösningar som vi inte riktigt kan göra än pga vår teknik inte är där än.
Men dom kanske är det.







Som en liten bonus så hittade jag det här nya programmet som handlar om Area 51, har inte tittat på det själv men det kan ju vara intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar