lördag 3 mars 2012

Strålande Pyramider

Ok, nu kommer det ytterliggare lite stuff från Maya som tydligen har fått uppmärksamhet
på lite ställen runt om på nätet...mycket ancient aliens saker nu, men it is what it is.
Om jag har läst rätt så togs detta kort 2009,så det är ganska gammalt, men jävligt coolt.
Det ser ut som att en stråle kommer ut ur toppen på en av Maya pyramiderna.



Det har ju såklart varit mycket snack om vad det är som syns på bilden. Det är inte Photoshop i alla fall.
Kan det vara något i kameran som fått till denna bild? Ingen verkar kunna förklara det bra.
Någon säger att det kan vara blixten i bakgrunden som fått mobil kameran att få till denna konstiga effekt medan en annan säger att det nog hellre är strålen från pyramiden som orsakar blixten eftersom blixten syns så tydligt.
Cool bild är det och det är inte den första jag sett med pyramider och strålar som kommer ur dem på senaste tiden.
Frågan är väl om de sett denna och sedan vill hålla hypen uppe.
Något som skulle kunna stödja detta är att vissa som forskat i pyramider tror att de kan ha varit så att de har en funktion, ge kraft. Alltså elektricitet, och att den då strömmar ut ur toppen. Jag har också hört att det är förbjudet att flyga rakt över pyramiderna.
Filmen här nere förklarar lite hur det kan ha fungerat


Jag vet inte svaret men jag tror att vår käre vän Giorgio Tsoukalos, Han med håret från Ancient Aliens, skulle säga om saken.



Imorgon kommer det nog upp ett nytt avsnitt med AA som jag tror skulle handla om katastrofer *suck* och aliens. så kolla in här om intresset finns. Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar