lördag 14 januari 2012

Böcker om konspirationer


Att läsa en bok är inte alls lika kul som att se en film men är ibland rätt skönt och man får oftast ut lite mer av det. Det finns ju en hel del litteratur i ämnet konspirationer och jag tror att man måste komma ihåg att det finns otroligt mycket som bara är ren sci-fi.
Men även sci-fi kan få en att tänka till och det kan också innehålla en del sanningar.
Jag tänkte lägga upp några böcker som jag har kollat in, mest av nyfikenhet. Jag har tyvärr inte läst någon av dem helt bara några kapitel.

Det här är böckerna:
Emerald Tablets - Translation By Doreal
En ganska bibelaktig bok som då ska vara skriven av Thoth(den egyptiska guden från Atlantis)

Hoagland & Bara - Dark Mission - The Secret History of NASA (2007)
Väldigt avancerad men intressant, handlar om NASAs finger i rymdkonspirationerna och om varför de själva har hittat på konspirationen om månen, ni vet den där kända, vi var aldrig på månen. men de va dom, frågan är vad de gjorde där. Men den handlar även om mars och sånt.

Valerian, Valdamar - Matrix I (1988)
Valerian, Valdamar - Matrix II (1991)
Valerian - Matrix III Volume One
Valerian - Matrix III Volume Two
Valdamar Valerian - Matrix IV
Den kanske skummaste bokserien som verkligen tar upp UFO historien grundligt men också hemliga sällskap och hur vi alla manipuleras och odlas.
Denna serie la grunden till en av mina favorit album "the psycho-social chemical biological and electromagnetic manipulation of human consciousness"(som också är titeln på en av böckerna) från hiphop gruppen Jedi mind tricks.
Det finns ryckten om folk som blivit helt galna av att läsa hela serien, så gör gärna ett försök.
Jag gav mig på en av de senare böckerna lite för tidigt och fattade väldigt lite.

Ladda alla här!

Här hittade jag även en link med en massa PDF böcker om olika mystiska saker inom ämnet, bra att ha i mobilen om man är uttråkad och vill läsa något konstigt
Här är några exempel på böcker som finns med
Real monsters, gruesom critters and beasts from the darkside (om monster)
Regional encounters - The FC files (En massa ufo-rapporter)
Earths Forbidden History (ja precis som det låter)
Bridging The Gap (hemliga projekt av den amerikanska staten och sånt)
Photographic Evidence Of An Alternative History (mycket intressant, mycket bilder)

Ladda ner dom här!

Peacce!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar