söndag 27 februari 2011

Take me to your leader


Jag blir lite less och suckar varje gång det är någon religiös konflikt på tv, vare sig det är länder eller bara någon i Big Brother som snackar om satan.
Det är bara att inse att de flest religion inte är sanna utan konstruerade för att få folk mer medgörliga. Nu säger jag inte att religion är värdelös eller inte kan vara bra och jag säger inte heller att man kan lära sig bra saker av böckerna som ingår i religionen, men alla religioner är konstruerade, alla!
Religion kan innehålla en sanning men det är inte den ultimata sanningen utan en sanning.
Men jag har lärt mig saker av bibeln, den har gett mig verktyg att konstruera min egen övertygelse och den är inte vad jag har blivit tillsagd att tro.
Jag tror tex att det finns två versioner av gud i bibel, en riktig av kött och blod, men det är dock någon som misstagits för att vara en gud, denne var nog bara överlägset tekniskt avancerad och kunde göra saker som ingen kunde ens fatta på den tiden. Det finns ingen magi, bara teknik man inte förstår sig på. Det gäller då även för saker vi inte förstår oss på som kanske spöken, om de existerar så är det inte magiskt utan en naturlig sak vi inte förstått oss på.
Den andra "guden" i Bibeln är du själv, den beskriver hur du som människa ska göra för att må bäst. Du skapar din egen himmel eller ditt helvete och du skapar hela din verklighet, det är ingen som kommer att straffa dig utom dig själv.
Jag tror på återfödelse, energi går aldrig att förstöra och energi kommer alltid att vara, våra kroppar är bara radioapparater som våra "själar" sänder till, vi befinner oss kanske inte ens i våra kroppar utan vi upplever bara allt som våra kroppar upplever för att "själen" ska utvecklas.
Vi är alla en! Du och jag består av samma energi och någonstans så är vi samma massa, glöm inte det om du känner dig ensam, vi är alla en, vi är här tillsammans.
Livet är ungefär som sex, skönt för vissa för andra kanske jobbigt eller obekvämt, vissa får orgasm tidigt andra håller ut länge, döden är orgasmen.
Jag tror absolut inte att döden är slutet eller är plågsam på något sätt utan jag tror att man då inser att vi är en del av alla och återvänder till massan/energin/gud....som alltså är du, du återvänder till dig.

För att återgå till bibel och andra uråldriga texter så tror jag många av de texterna verkar beskriva en viktig händelse, då "gud" och "änglar" hälsade på, jag tror att det handlar om folk från andra världar eller ett ännu äldre folk som överlevde istiden, kanske från ett samhälle ungefär som idag, eller kanske till och med tids eller dimension resande, går ju faktiskt inte att utesluta något.
De övertygade i alla fall folket att dom var gudar från skyn och de trodde såklart på dem. I så gott som alla religioner så står det om gudar från skyn och många har till och med farkoster de reser med, vilken allsmäktig gud behöver en farkost, varför skulle man ens ge denne en farkost om den kan flyga?...ungefär som jag skrev om stålmannen för någon vecka sen. Det här är ju något som jag blivit mer och mer övertygad om, det har jag nog varit ganska länge, men det blev väll ännu mer efter jag sett serien Ancient Aliens(Kolla gärna på den, även om du inte tror på det så är det väldigt intressant) Visst så finns det ju även religioner som tror på aliens och att de ska komma å ta med dom och sen finns onda rymdhärskare som heter xenu.
Nä...de religionerna är inte för mig, för jag har redan min egen.
Kanske får skapa en egen sekt, det kan ju vara kul hobby :)
Tänk efter själva och tro inte på någon utom dig själv...och såklart på dina nära och kära...och bry dig inte om vad andra tycker, bara för att du tänker annars så betyder det inte att det är fel, det kallas utveckling...annars är det ju bara upprepning.

PEACE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar