fredag 10 juni 2011

Mind power



Hittade en lapp jag skrev för flera år sen och ser att jag inte alls följt vad jag skrev.
Jag är ju gaska cynisk i mitt liv och väntar ofta på att skit ska hända..jag vet att man inte ska tänka så men har väldigt svårt att låta bli.
Vet inte vad som skapat mig så cynisk men det verkar vara svårt att få ut ur kroppen...men brukar vara ganska bra på att ge andra tipps på hur de ska bli bättre...då utan att följa tipsen själv.
Jag tänkte att jag skulle skriva ner vad jag skrev för två år sen till mig själv, kanske nån kan finna styrka i det hela.
Here it goes:

Gör en lista av det som är positivt i dit liv för att ändra fokus.
Fixa en sak du kan placera i fickan som påminner dig om dessa saker och ta på den när du tvivla på livet.

När du visualiserar, matrealiserar du med, så om du fokuserar på negativitet skapar du negativitet med.
Ju mer du pratar och tänker på det du inte vill ha desto mer energi ger du det.
Känn det du vill skapa och vet att du kommer få det.

Älska dig själv, du är den enda som skapar DIN verklighet.
Du är din egen gud och varje kan inte är också en skapelse.
Tanken på saker du inte vill ha är samma som tanken på det du vill ha, så tänk så lite som möjligt på det du inte vill ha.
Negativitet drar till sig negativitet.

Ditt liv är ditt mästerverk och tankarna målar den tavlan.
Det du känner är en spegling av processen du håller på att bli.

försök tänka livet som en bilresa i natten, du vet målet men du ser bara 10 meter i taget, så oroa dig inte för det du inte ser.

All that we are is the result of what we have thought/ Buddha

Imagination is everything, its the preview of life's coming attractions/ Einstein

Ja det var det, tänk på det här viset så blir säkert livet bättre...men jag förstår att det inte är helt lätt eftersom jag själv inte lyckats, men jag har ju inte påmint mig själv heller.

Peace!...of mind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar